NAKON DEVET MJESECI

Unatoč upozorenjima Bandić kupuje 4,5 milijuna kuna skuplje autobuse

Bionic
Reading

Deset novih zglobnih autobusa Zagrepčani će platiti 4,2 milijuna eura (uključen PDV) odnosno oko 31,5 milijuna kuna. Nudila se i za 4,5 milijuna kuna jeftinija varijanta, međutim gradski oci odbacili su ponudu poljskog Solaris Busa samo zbog 50 Nm nižeg okretnog momenta motora njihovih autobusa. Prometni stručnjaci su tvrdili kako to ne igra nikakvu ulogu, ali uzalud

Na natječaj se ukupno javilo pet ponuđača. Tri ponude, među kojima i Solarisova, je odbačena kao nevaljale.

U konačnici je 2. veljače odabran njemački MAN kojeg je zastupao Porsche Leasing. Nijemci su ponudi cijenu s PDV-om od 4,2 milijuna eura, dok su se Poljaci natjecali s cijenom od 3,6 milijuna eura.

Podsjetimo, tportal je prvi pisao o nabavci 24 nova gradska autobusa; pet prigradskih namijenjenih prijevozu djece, devet niskopodnih gradskih dužine 12 metara i deset zglobnih dužine 18 metara, za koje je natječaj, ukupno vrijedan 38,6 milijuna kuna, raspisan još koncem svibnja prošle godine.

Rok za dostavljanje ponuda pomican je nekoliko puta, a u nekoliko navrata, na zahtjev ponuđača, mijenjana je kompletna tehnička dokumentacija. Sve je to izazvalo sumnje kako se time želi pogodovati nekoj od zainteresiranih strana.

Na toj je najviše upozoravao Solaris Bus koji usprkos svim izmjenama nije uspijevao zadovoljiti uvjete natječaja. Naime, Poljaci podržani i od svog veleposlanstva u Hrvatskoj su tražili da se spusti snaga motora za zglobne autobuse s minimalno 285 kW i 1.700 Nm-a na 240 kW i 1.600 Nm-a.

Jedan od argumenata im je bilo to što je u drugoj grupi niskopodnih klasičnih autobusa do 12 metara na traženje jednog ponuditelja Grad Zagreb bez problema spustio zahtjev za okretnim momentom s 1.700 Nm-a na 1.100 Nm-a.

Iz Grada su tada Poljacima odgovorili kako traže jače autobuse jer planiraju da oni voze u podsljemenskoj zoni te su ipak spustili snagu motora s 265 kW (360 KS) i na 1.650 Nm-a. Ali i nakon toga Solaris je ostao za 50 Nm-a 'prekratak'.

Stručnjak za cestovni promet profesor Željko Marušić, kada smo pisali o tom slučaju, naveo je da 50 Nm-a ne igra nikakvu ulogu, posebno jer specificirani podaci uvijek mogu odstupati, kod nekih više ili manje. Dodao je i da se u natječaju manipulira neznanjem jer na brdsku vožnju ne utječe okretni moment na motoru već na kotačima, a izrazio je i sumnju da je natječaj sročen tako da se pogoduje određenom ponuđaču.

Poljacima sad ništa drugo ne preostaje nego da se žale na rezultate natječaja na što imaju rok od 10 dana od primitka gradske odluke.