test automobila

Vozili smo Citroën C5 Aircross Hybrid 136: Hibridna tehnologija savršeno prilagođena vrlo svestranom vozilu

30.04.2024 u 13:57

Bionic
Reading

Ova se izvedba može voziti u električnom načinu rada u gradu, na cesti uz nježan dodir ili tijekom manevara. U gradu ova hibridna verzija može obaviti do 50 posto putovanja u 100 posto električnom načinu rada, s nultom emisijom i bez vibracija

Kada govorimo o Citroënovim SUV modelima moramo se vratiti u ne tako daleku 2007. godinu kada je francuski proizvođač predstavio javnosti svoj C-Crosser, kompaktni crossover SUV. Bio je to model dizajniran za francuskog proizvođača, a proizvodio ga je Mitsubishi na temelju svog tadašnjeg Outlandera. Isto tako, ekvivalentna inačica s oznakom Peugeot bila je 4007.

Legitimni nasljednik C-Crossera je bio europska verzija C5 Aircrossa predstavljena 2018., godinu dana nakon Kine. Nedugo nakon uvođenja uspješnog C3 Aircross SUV-a 2016. godine, model C5 Aircross je tako bio još jedna nova interpretacija SUV-a ili crossovera, vrlo popularnog segmenta širom svijeta.

Od svog predstavljanja u Europi, C5 Aircross se uspio istaknuti na vrlo konkurentnom tržištu kompaktnih SUV-ova zahvaljujući svojoj prostranosti, modularnosti i poglavito udobnosti koja je u njegovu segmentu bez premca. Citroën je u siječnju 2022. godine predstavio redizajnirani C5 Aircross, kompaktni SUV C-segmenta, koji je time ušao u svoju fazu 2.

Citroën C5 Aircross Max Hybrid 136 ë-DCS6 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mi smo ga nakon prvih dojmova s hrvatske premijere krajem kolovoza iste godine imali priliku voziti na svom jednotjednom testu. Tada je naš testni model imao oznaku Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid Shine 225 ë-EAT8, a radilo se o PHEV modelu ukupne snage pogonskog sustava od 225 KS (165 kW). Treba reći i da je trenutni model dostupan u benzinskoj i dizelskoj verziji, te plug-in hibridnoj verziji. Sada smo na testu imali verziju oznake Citroën C5 Aircross Max Hybrid 136 e-DCS6, a riječ je o potpuno novom motoru Hybrid 136, koji je ugrađen u ovaj SUV krajem svibnja 2023.

Ovaj je motor temeljen na kompaktnoj i laganoj tehnologiji Hybrid 48V, a sastoji se od baterije od 48V koja se puni tijekom nekih faza vožnje i benzinskog motora PureTech od 136 KS (100 kW) dizajniranog posebno za prilagodbu ovom novom hibridnom sustavu i spojenom s novim ë-DCS6 mjenjačem s električnim motorom od 21 kW (28 KS).

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

C5 Aircross faze 2 vizualno izgleda veći uvođenjem novog jezika dizajna u kojem krivulje ustupaju mjesto strukturiranijim linijama. Stil prednjeg kraja doživio je facelift 2022. kako bi postao vertikalniji i moderniji, pojačavajući karakter sigurnog i impozantnog vozila. Zategnute linije i vertikalna stepenasta konstrukcija doprinose vizualnom proširenju prednjeg kraja C5 Aircrossa, pa se na cesti čini širim i impozantnijim, vrlo samouvjerenog stava.

Tako ovaj C5 Aircross krasi nova interpretacija logotipa marke, koji postupno dobiva svoju neovisnost i odvaja se od dnevnih svjetala, čime se označava pomak u odnosu na druge modele u gami, u kojima su se 'ševroni' proširili na dnevna svjetla. preko kromirane trake. Ševroni se sada pojavljuju u crnom laku s kromom. Vizualno se protežu kroz skup sve čvršćih kromiranih i crnih klavirskih tipki koje se postupno stapaju u LED dnevna svjetla.

Karakteristično za novi Citroën identitet, LED potpis dnevnih svjetala u obliku slova 'V' izrađen je dizajnom klavirskih tipki koji prednjim svjetlima daje visokotehnološki i dublji 3D efekt. Nadalje, LED Vision projektori su diskretniji i tamniji, vizualno produžujući crnu rešetku i dodatno naglašavajući robusnost vozila.

Ispod rešetke, novi stil područja za usis zraka vizualno proširuje prednji dio C5 Aircrossa, a zračne zavjese, koje su postale otvorene i funkcionalne, izgledaju kao da su oblikovane zrakom i pomažu u poboljšanju aerodinamike. Boja umetaka koji krase zračne zavjese pridonosi kretanju vozila prema premium tržištu, sa sjajnim ili sedefastim nijansama kao što su sjajna crna i tamni krom. Glavni usis zraka u sredini također postaje dinamičniji i elegantniji zahvaljujući oštrim linijama koje odražavaju stil središnjih usisnika zraka modela C4 i C5 X.

Zaštitna ploča u donjem dijelu prednjeg branika čini prednji kraj dinamičnijim i daje mu kvalitetniji i prestižniji izgled.

Okomiti i strukturirani profil nosa pojačava percepciju snage i robusnosti na prvi pogled. Ovo poboljšanje nalazi se i straga u novim strukturiranim lećama prednjih svjetala. C5 Aircross odlikuje se prepoznatljivim držanjem, izraženim kroz potpuno i izdašno modeliranje, njegovu visoku i horizontalnu haubu, kao i ostakljenu liniju od 360° koja crta kromirani C bočni potpis i pojačava lebdeći učinak krova. Atributi snažnog i umirujućeg SUV-a također se pojavljuju u njegovim mišićavim bočnim pločama: razmak od tla od 230 mm, veliki kotači promjera 720 mm, zaštita od 360° uključujući Airbump® i lukovi kotača, prepoznatljive krovne šipke i dominantan položaj u vožnji.

Potpuno u skladu s prednjim dijelom vozila, C5 Aircross ima trodimenzionalni LED svjetlosni potpis straga. Bez promjene veličine, jedinica svjetala sada je opremljena tamnim i strukturiranim staklom, naglašavajući tri LED rasvjetna modula koji čine svjetlosni potpis. Grafički elementi naglašavaju eleganciju i dosljednost s potpisom prednjeg svjetla. Kao i na prednjem dijelu, suptilni dizajn klavirskih tipki pojačava duboki 3D efekt svjetlosnog potpisa.

Kao i prethodni model, redizajnirani C5 Aircross se temelji na EMP2 (Efficient Modular Platform) modularnoj platformi koju je zajednički razvio i koristi francuski proizvođač automobila PSA Group (od 2021. u sklopu Stellantis grupe) za kompaktne i srednje automobile s pogonom na prednje ili četiri kotača i poprečnim motorom. Zamjenjuje platforme PF2 i PF3 u jednoj kombiniranoj modularnoj platformi, a razvoj je koštao PSA 630 milijuna eura.

Vanjske dimenzije C5 Aircrossa su sljedeće: duljina 4500 mm, širina 1859 mm (2099 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1689 (s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2730 mm. C5 Aircross je jedini SUV u segmentu koji nudi tri pojedinačna klizna, nagibna i preklopiva stražnja sjedala.

Obujam prtljažnika se kreće od 580 l do 720 l s pomaknutim prema naprijed drugim redom sjedala (PHEV verzija 460 l do 600 l), do čak 1630 l s preklopljenim sjedalima. Težina našeg testnog modela je između 1606 i 1713 kg (PHEV model 1845 kg) s vozačem. Napomenimo i da naš testni model može vuči kočenu prikolicu od 1250 kg ili nekočenu od 750 kg.

Naš testni model je imao dojmljive crne ART 19-colne aluminijske kotače, sa zimskim Michelin Alpin 6 gumama dimenzija 205/55R19. Sve je to dio dodatne opreme Paket Black koji obuhvaća još i Color paket Glossy Black (umetci na prednjem braniku, na Airbump®) i uzdužne crne krovne nosače. Što se vanjskog izgleda karoserije tiče naš je model bio metalik plave Eclipse boje.

Unutrašnjost

Nakon odluke Citroëna da se vanjski izgled učini luksuznijim, unutrašnjost novog C5 Aircrossa je 2022. dobila dinamičniji i profinjeniji izgled, s poboljšanjima prostora i udobnosti. Visoka vozačka pozicija, percipirana kvaliteta materijala te ergonomija i praktičnost sučelja čine ga modernim i istaknutim SUV-om. Naš je testni model imao uređenje kabine Urban Black, koje uključuje kombinaciju crne Alcantare i crne umjetne kože.

Novodizajnirana visoka i široka središnja konzola modernizirana je ergonomičnijim rasporedom komandi. Na njoj se nalazi i veliki pretinac u kojem su smještene dvije USB utičnice i koji pruža mogućnost bežičnog punjenja pametnih telefona.

C5 Aircross ima novi 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji kao da lebdi na nadzornoj ploči i čini moderniji putnički prostor. Ovaj novi, veći zaslon poboljšava ergonomiju nudeći kontrole klime s izravnim pristupom i veće očitanje koje vam omogućuje da ne gledate na cestu. Otvori se sada nalaze ispod zaslona i modernizirani su novim oštrim, horizontalnim dizajnom. Novi 10” zaslon osjetljiv na dodir ugrađen je u benzinske i dizelske verzije s navigacijom, a od verzije Feel za hibride.

Osim toga, potpuno prilagodljiv digitalni zaslon od 12,3 inča pruža sve bitne i prilagodljive informacije izravno u oči vozača: izvješće o navigacijskoj karti, informacije o aktivnim sustavima pomoći vozaču, informacije o radnom statusu hibridnog motora itd. – osiguravajući da oči vozača ostanu uprte u cestu za potpuno sigurnu vožnju. Naš je testni model imao serijski Citroën Connect Nav na 10" tabletu (navigacija 3D).

Kombinacija ovjesa Citroën Advanced Comfort® sa Citroën Advanced Comfort® sjedalima, prostora i modularnosti, kao i tehnologija pomoći vozaču, kao što je pomoć u vožnji na cesti, pretvaraju putovanje u 'spokojno i opuštajuće iskustvo'. Ovjes Progressive Hydraulic Cushions®, ekskluzivan za Citroën, poboljšava apsorpciju nesavršenosti na cesti i osigurava da putnici putuju u apsolutnoj udobnosti, s pravim efektom 'letećeg tepiha'.

C5 Aircross ima tri individualna sjedala u drugom redu, koja su klizna, s podesivim nagibom naslona i preklopiva.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnosti

C5 Aircross nudi široku lepezu tehnologija najnovije generacije koje doprinose većoj razini udobnosti i sigurnosti putnika u svakodnevnim vožnjama. Vozač C5 Aircrossa na raspolaganju ima 20 standardnih sustava za pomoć u vožnji.

Tako se u našem testnom modelu nalaze sljedeći sustavi: Citroën Connect Assist (BTA sustav za SOS poziv i asistenciju), Ovjes Citroën Advanced Comfort®, Advanced Comfort sjedala, Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere (Active Safety Brake), sustav nadzora mrtvih kutova, Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA), adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & Go, kamera za vožnju natrag Top Rear Vision, pristup i pokretanje vozila bez ključa, Električna parkirna kočnica, 6 zračnih jastuka, ABS/REF/AFU/ESP/ASR, Parking senzori sprijeda i straga + kamera.

Tu je i doplatni Paket Techno, koji uključuje Highway Driver Assist, sustav autonomne vožnje 2. razine koji je kombinacija prilagodljivog regulatora brzine s funkcijom Stop & Go i upozorenja na nenamjeran izlazak iz voznog traka, te zbog toga pruža snažniji osjećaj sigurnosti zahvaljujući stalnom nadzoru vozača. Kao i Sustav aktivne pomoći pri bočnom ili okomitom parkiranju + kamera Vision 360°, motorizirani prtljažnik - sustav otvaranja bez ruku.

Pogonski sklop Hybrid 136 ë -DCS6

Jednostavna i fluidna u upotrebi, ova hibridna tehnologija savršeno je prilagođena vrlo svestranom C5 Aircrossu. Sa samo 129 g CO2/km emisije prema kombiniranom WLTP ciklusu, verzija C5 Aircross Hybrid 136 emitira 15 posto manje CO2 od ekvivalentne neelektrične benzinske verzije. Cjenovno je sličan dizelskoj verziji s ekvivalentnim motorom i emitira gotovo 12 posto manje CO2 od potonje. Također donosi sve prednosti električne mobilnosti, od poboljšanog užitka u vožnji do mogućnosti vožnje u zonama niske emisije. Hybrid 136 je stoga posebno atraktivan na C5 Aircross, SUV-u koji se izdvaja od ostalih vozila u svom segmentu zahvaljujući svom jedinstvenom dizajnu i stavu, kao i udobnosti i modularnosti u vozilu.

Hybrid 136 dovršava elektrificiranu ponudu C5 Aircross, koja uključuje plug-in Hybrid 180 i plug-in Hybrid 225. Oni već čine 40 posto ukupne prodaje C5 Aircross. Općenitije, poboljšava i ubrzava Citroënovu strategiju elektrifikacije, koju čini 10 modela: od Hybrid do 100 posto električni i Plug-in Hybrid, od modela Ami do C5 X, od osobnih do gospodarskih vozila, svaki put s cilj je ponuditi rješenje prilagođeno potrebama korisnika, a pritom držati proračun pod kontrolom.

  • +53
Citroën C5 Aircross Max Hybrid 136 ë-DCS6 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Nova 48V HYBRID tehnologija u detaljima

Zahvaljujući ovoj hibridnoj tehnologiji od 48 V, optimizirana su vremena mješovite ili 100% električne vožnje bez emisija, što znači veću udobnost vožnje, smanjenu potrošnju i manje emisije CO2. Ova lagana i kompaktna hibridna tehnologija temelji se na sljedećem:

Benzinski motor 1.2 PureTech nove generacije, posebno razvijen za hibridizaciju (40 posto dijelova je novo) s 3 cilindra i 1199 cm³, isporučuje 136 KS (100 kW) pri 5500 okr./min. i okretni moment od 230 Nm pri 1750 okr./min. Odabir turbopunjača varijabilne geometrije i lanca razvodnog mehanizma pridonose njegovim performansama i robusnosti. U skladu sa standardom Euro 6.4 i radom u skladu s Millerovim ciklusom, motor ima poboljšanu toplinsku učinkovitost.

Tu je i sinkroni električni motor s trajnim magnetom, sposoban razviti vršnu snagu od 21 kW (28 KS) i okretni moment od 55 Nm. Omogućuje da se C5 Aircross vozi 100 posto električno za potrebe niskog okretnog momenta, pri malim brzinama, pri manevriranju ili usporavanju i pomaže benzinskom motoru pri pokretanju. Tijekom usporavanja djeluje kao generator za ponovno punjenje baterije, čime se istovremeno smanjuje trošenje i habanje kočnica.

Tu je i pojasni starter, napajan 48V. Omogućuje brzo i brzo pokretanje benzinskog motora.

Novi elektrificirani mjenjač s dvostrukom spojkom, ë-DCS6, 6-stupanjski sustav s dvostrukom spojkom bez prekida okretnog momenta, također posebno dizajniran za hibridne sustave. Promjene brzina su kraće, a vožnja ugodnija. Električni motor, pretvarač i ECU integrirani su, optimizirajući prostor ispod poklopca motora.

Citroën C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6: funkcionalni prikaz Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Litij-ionska baterija od 48 V s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh instalirana je ispod lijevog prednjeg sjedala, tako da nema utjecaja na prtljažnik ili unutarnji prostor.

Uz to, zahvaljujući pretvaraču napona, dio električne energije koju proizvodi 48V elektromotor pretvara se u 12V za napajanje opreme automobila. Na taj način dvije odvojene električne mreže mogu postojati jedna uz drugu.

S ovim novim hibridnim motorom, Citroën nudi novu elektrificiranu alternativu koja pruža svu udobnost čisto električne vožnje, štedi gorivo i smanjuje emisije CO2, dok troškove drži pod kontrolom. Spremnik benzinskog goriva je volumena 52,5 litara.

C5 Aircross Hybrid 136 može se voziti u električnom načinu rada u gradu, na cesti uz nježan dodir ili tijekom manevara. U gradu ova hibridna verzija može obaviti do 50 posto putovanja u 100 posto električnom načinu rada, s nultom emisijom i bez vibracija. Zahvaljujući prednostima isključivo električne vožnje, dobrobit u vozilu je poboljšana tijekom svakodnevnih putovanja u gradu ili na cesti.

Tehnologija 48V HYBRID optimizira performanse i potrošnju goriva C5 Aircrossa, prosječnu uštedu goriva od 1 litre/100 km (tj. 15 posto) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8. Treba napomenuti da je ovaj motor vrlo učinkovit u gradskim uvjetima vožnje s prosječnom uštedom goriva od gotovo 30 posto.

Također ima pozitivan učinak na emisije CO2: one se mogu smanjiti do 15 posto (20 g) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8. Sa 129 g CO2/km (prema kombiniranom WLTP ciklusu i verziji), C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 nudi slobodu vožnje bez ograničenja u mnogim područjima s prometnim ograničenjima.

Hibridni pogon ove nove verzije C5 Aircross pruža visoku razinu udobnosti sa svoja dva motora (električni i benzinski), koji rade zajedno ili odvojeno, automatski, glatko i bez intervencije vozača. A u slučaju snažnih ubrzanja, električni motor isporučuje dodatnih 9 kW (otprilike 12 KS). Zahvaljujući mogućim dinamičkim ubrzanjima, osigurava da je automobil uvijek udoban za vožnju.

Baterija se automatski puni kada automobil uspori, ovaj novi motor čini svakodnevnu upotrebu udobnijom i svidjet će se kupcima koji žele iskusiti električne vožnje bez potrebe za punjenjem. Za jednostavno korištenje ove hibridne inačice, njezina digitalna instrument ploča nadograđena je posebnim zaslonom. Vozači imaju sve potrebne informacije o hibridnoj vožnji +izravno pred očima bez skretanja pogleda: Tahometar plave boje za prikaz 100 posto električne vožnje, Protok energije hibridnog motora, Razina napunjenosti baterije, Način vožnje putem mjerača snage (Charge, Eco, Power), Postotak prijeđene udaljenosti u električnom načinu rada, u bilo koje vrijeme i u prosjeku.

Što se cijene tiče, naš testni model C5 Aircross Max Hybrid 136 ë-DCS6 sa svom dodatnom opremom stoji 37.435,95 eura. Citroën nudi i 5 godina jamstva uz dodatnu uštedu od 500 eura.