EKOLOGIJA i KONCEPTI

Nissan smanjuje emisije CO₂: Korištenje zelenog ili recikliranog aluminija i novi koncepti

18.05.2024 u 12:25

Bionic
Reading

Za sve nove modele proizvedene od f2027. koristit će se aluminij s niskom emisijom CO2. Za trenutne modele od ove namjerava započeti s kupnjom kotača, dijelova šasije, dijelova osovine i kabelskih snopova izrađenih od zelenog aluminija

Nissan je objavio kako će koristiti aluminijske dijelove s niskom emisijom CO2 izrađene od zelenog ili recikliranog aluminija u novim i aktualnim modelima od fiskalne godine 2024. nadalje te ima za cilj dovršiti potpuni prijelaz na takve dijelove do 2030.

Aluminij čini otprilike 10 posto težine vozila. Korištenjem aluminija s niskom emisijom CO2, Nissan namjerava napraviti značajan korak prema postizanju ugljične neutralnosti.

Nissan ima za cilj postići ugljičnu neutralnost u cijelom životnom ciklusu svojih vozila do 2050. godine.

Zeleni aluminij proizvodi se korištenjem električne energije koja nije dobivena iz fosilnih goriva i može smanjiti emisije CO2 tijekom proizvodnje za približno 50 posto. Uz to, reciklirani aluminij može smanjiti emisije CO2 za približno 95 posto. Nissan je kupovao aluminijske ploče s niskom emisijom CO2 za ploče vozila proizvedene u Japanu od Kobe Steel, Ltd. i UACJ Corporation. U budućnosti će Nissan koristiti aluminij s niskim emisijama CO2 za sve aluminijske dijelove, uključujući obrađene komponente, na globalnoj razini, kako bi dodatno smanjio emisije CO2.

Za sve nove modele proizvedene od fiskalne godine 2027. koristit će se aluminij s niskom emisijom CO2. Za trenutne modele, od ove fiskalne godine Nissan namjerava započeti s kupnjom kotača, dijelova šasije, dijelova osovine i kabelskih snopova izrađenih od zelenog aluminija u Japanu, Sjedinjenim Državama i Europi. Kao rezultat toga, očekuje se da će do kraja fiskalne godine 2024. približno 20 posto 'novoiskopanog' aluminija koji Nissan koristi za automobilske dijelove nabavljene na tim tržištima biti zamijenjeno zelenim ili recikliranim aluminijem.

Nissan postavlja održivost u srž svog poslovanja, s ciljem čišćeg, sigurnijeg i inkluzivnijeg svijeta. Nissan će nastaviti ubrzavati svoje napore prema ostvarenju održivog društva.

  • +39
Nissan na sajmu Auto China 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Četiri NEV koncepta na sajmu automobila u Pekingu

Inače, Nissan je na nedavno održanom sajmu Auto China 2024 predstavio četiri koncepta novih energetskih vozila (NEV ili New Energy Vehicle) i prikazao snažnu liniju elektrificiranih modela, naglašavajući svoja najnovija postignuća i budući smjer u elektrifikaciji. Nissan je također najavio da će lansirati još jedan NEV na tržište nego što je prethodno objavljeno, čime će ukupno planiranih lansiranja vozila biti pet do fiskalne godine 2026.

Predsjednik i glavni izvršni direktor Nissana Makoto Uchida je rekao: 'Kako bi postigao održivi rast na kineskom tržištu koje se brzo mijenja, Nissan je predan strategiji prilagođenoj Kini kao što smo najavili u našem novom poslovnom planu, 'The Arc'. Počevši s novim energetskim vozilima koja će se temeljiti na danas predstavljenim konceptima, Nissan će izgraditi uravnoteženi portfelj proizvoda raznolikih i konkurentnih novih modela. Naš će cilj biti pružiti uzbudljivije iskustvo mobilnosti svim kupcima u Kini.'

Novi konceptni modeli

Četiri predstavljena konceptna modela NEV, dva električna vozila i dva plug-in hibrida, zajednički su napor s lokalnim partnerom Dong Fengom i usmjereni su na bolje rješavanje budućih potreba kupaca u Kini za mobilnošću.

  • Nissan Epoch Concept je EV limuzina za ljubitelje gradskih i predgrađa koji žele poboljšati svoj životni stil dizajnom i tehnologijama. Koncept ima AI-prošireni Internet of Things, a njegov virtualni osobni asistent čini život lakšim i udobnijim kroz komunikaciju koja prepoznaje emocije.
Nissan Epoch koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan
  • Nissan Epic Concept je EV SUV savršeno prikladan za avanturističke gradske parove koji istražuju vikendom, uz autonomnu vožnju i po gradu i po autocestama. Vozilo može funkcionirati kao mobilni izvor energije, s električnom energijom za napajanje opreme, kampova ili zabava. U međuvremenu, njegove ugrađene tehnologije podržavaju i stvaraju opuštajuću atmosferu.
Nissan Epic koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan
  • Nissan Era Concept je plug-in hibridni SUV koji podržava urbani stil života i prikladan je za mlade poslovne ljude koji svoj automobil tretiraju kao drugi dom. S međusobno povezanim sustavom zabave i sjedalima bez gravitacije, njegova napredna e-4ORCE kontrola na svim kotačima i aktivni zračni ovjes pružaju udobnu i samouvjerenu vožnju.
Nissan Era koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan
  • Nissan Evo Concept plug-in hibridna limuzina savršena je za vikend bijeg i stvaranje posebnih trenutaka za cijelu obitelj. Uz naprednu podršku za vozača i sigurnosne funkcije, njegov virtualni osobni pomoćnik poboljšan AI pomaže u pravilnoj izvedbi željene vožnje i putovanja.
Nissan Evo koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Konceptni modeli prvi put predstavljeni u Japanu

Koncept Nissan Hyper Force i koncept Nissan Hyper Punk, koji su premijerno prikazani na Japan Mobility Showu u Tokiju prošlog listopada, prvi su put prikazani u Kini.

Nissan Hyper Force Concept dizajniran je za pružanje vrhunskog užitka u vožnji, a istovremeno nudi visoku ekološku učinkovitost i udobnost za svakodnevnu upotrebu. Dizajniran je za entuzijaste utrka i igrače koji žude za adrenalinom na trkaćoj stazi, ali su i ekološki osviješteni.

Koncept Nissan Hyper Punk, prikazan digitalno, ima za cilj potaknuti samoizražavanje u virtualnom i fizičkom svijetu. Uz AI i biosenzore za naslone za glavu, koncept može detektirati vozačevo raspoloženje i automatski odabrati pravu glazbu i osvjetljenje, čime se potiče energija i kreativnost.

Dodatno prikazujući Nissanovu stručnost u elektrifikaciji, prikazani trkaći automobil Formule E Gen3 ponosno predstavlja sudjelovanje tima Nissanove Formule E u ABB FIA Svjetskom prvenstvu Formule E, donoseći uzbuđenje potpuno električne vožnje većem broju entuzijasta i kupaca.